Knäppa tankar.

Undrar hur forskarna inte vet att solen inte kommer slockna i morgon?
vad händer då?
vad händer efter döden?
tänk om månen skulle rammla ner på jorden i morgon?
vad händer med världen då?

jag undrar vad en dålig mamma är?
och vad e då en bra mamma?
är jag en bra eller dålig mamma?

tänk om tvättmaskinen exploderar?
eller ugnen?
kanske en stjärna uppe i rymden exploderar?

jag hatar mina tanka ibalnd dom tar aldrig slut..
jag tycker så synd om Theo om jorden skulle gå under
eller om jag skulle dö, vad skulle hända med honom då?
vad händer med mig?
vart tar dom döda vägen? kan dom sitta och vaka över oss som lever?
Jag hoppas verkligen de, men jag tror inte de...


Helt slut

tror Theo börjar få tänder nu?
han är såååå grinig och klängig och vet inte riktigt vad han vill,
Tack o lov går de över sen!

va på bvc på föräldra grupp i torsdags och då va doktor möller där
och vi fick  fråga han massa med frågor om fästigar o vattkoppor och förkyldningar osv
så de va ganska lärorikt (:
efter de skulle jag gått på 6 månaderskontroll självklart så hade min bvc tant glömt bort de!
inte så ovanligt... men jag vägde o mätte han och han har kommit till baka till normal kurva nu!
han har legat under och haft sig ganska länge nu, men nu väger han 7778g och e 66,3 lång wihoo.
'
Ikväll e jag,jesper och theo bjudna ner till svärmor/farmor och hennes man andres på kina mat
Dom firar ett år som gifta myspys (:

<3


Min Theo


Född: 091206
Var: mälarsjukhuser 
Tid: 12.34
Födsel vikt: 3460g
Födsel längd: 51 cm
Huvudmått vid födsel: 35
Namn: Theo
Andranamn: Peter
Efternamn: Björkenfalk
Ålder: 6 månader & 10 dagar 
Namnbetydelse: Gud, haha
Nyligen lärt sig: "krypa" 
Dagis: inte än
Vikt nu: ca 7500g
längd nu: ca 66 cm
Mammagris eller pappagris: mammagris
Favorit bus: "krypa" till sladdarna vid tvn
Favorit mat: Bröst mjölk/couscous med kyckling
Favorit leksak: hmm många 
Favorit tv program: Allt
Favorit musik: alllt men helst lugn när han ska sova
Sover i: blöja
Favorit person förutom mamma: Pappa
Barnvagn: Brio combi Nått :P
Försäkring: på trygg hansa, tror jag?
Blöjor: Libero
Hur många tänder: tror de e på väg
Storlek i kläder: 70/72
Syskon: De får vänta ett par år :P

på språng

Blev att ställa klockan i morse förförsta gången på jätte länge, skulle till ortopeden idag
jesper tog ledigt från jobbet så han kunde följa med mig dit.
så vi tog bussen klockan 8 i morse.. de e så typiskt att när Theo hade tänkt sig ta sov morgon så kan inte jag,
han va jätte gnällig i går kväll till slut så somna han iaf.
men hur som helst de gick bra hos doktorn jag får en kallelse på brevlådan när jag ska tillbaka så ska jag få
göra en titthåls operation han visste inte när men de visar sig.

igår blev de en promenad med mamma o Theo till olas grav han skulle ha fyllt år igår
så vi plocka lite blommor o stoppa i en vas där o gratta han.
hmm.. snart 3 år sen han dog,saknar han väldigt mycket!<3

på torsdag ska vi till bvc på 6månaders kontroll och så ska vi på föräldragrupp på bvc samma dag(:
Ne nu ska jag göra lite nytta här hemma.

Theo
sötnosen somna på bussen med pappas snus i handen (;

yry

Tror theo kryper snart (:


dripp dropp

Dripp dropp
dripp dropp
dripp dropp
dripp dropp

Vad är det som regnar
på våra paraplyn?
Jo, vatten, vatten
bara vanligt vatten.
Dripp dropp…

Vad är det i molnen
där uppe i det blå?
Vad är det som båtar
flyter på?
Jo, vatten, vatten
bara vanligt vatten.
Dripp dropp…

Vad är det vi badar
och simmar i ibland?
Vad är det som kluckar
emot strand?
Jo, vatten, vatten
bara vanligt vatten.
Dripp dropp…

Vad är det som fryser
och blir till snö och is?
Jo, det tror jag nog ni
vet precis.
Jo, vatten vatten
bara vanligt vatten.
Dripp dropp…


Text: Lennart Hellsing, Musik: Lillebror Söderlundh

stora killen

ja idag blir Theo 6 månader! tiden går så snabbt!
han har lärt sig att åla näst intill krypa han har lärt sig sitta själv ( fast har försöker jämt ställa sig så du rammlar han omkull).
han har börjat gå upp i vikt som han ska igen o tröttheten har försvunnit (:

funderar på om jag ska ta en promenad när Theo vaknar, fast han vägrar sitta stilla i vagnen
och selen i vagnen e sönder så han försöker bara klättra ur!
<3

<3


RSS 2.0