gravid & förlossning

Jag har blivit utmanad av en annan mamma...

När fick du reda på att du var gravid? nån gång i början av april -09
Blev det en chock? Ja de va de
Hur gammal var du? 16
Hade du mycket halsbränna? sista 2 månaderna ganska mkt
Spydde du mycket? ja fram till v 25 typ
Var det någon favoriträtt som ändrades? Näe, väldigt söt sugen blev jag
Hade du mycket foglossning? Ingen alls.
Hade du sammandragningar? jaa
Ditt sf mått som störst? 36 tror jag de va
Har du fått bristningar? ja tyvärr
Trodde du att det var en pojke eller flicka? 100% säker på att de va en pojke
Vad hoppades du på? ett friskt barn
Hade du mycket vätska i kroppen? Yes!
Hur mycket gick du upp i vikt? Nästan 30 kg
Hur ser du på graviditeten idag? jätte mysigt
Hur ville du att din förlossning skulle se ut?  snabb och smärt fri :P
Gick du över tiden? Nope fick 40+0
När började din förlossning? den 4 dec med att vattnet gick
Hur lång tid tog det? lite mer än 48 timmar
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 1 cm
Vad tyckte du var jobbigast? smärtan/väntan
Var du rädd för något? Ne va så trött så orka inte tänka på ngt
Grät du? de minns jag inte
Skrek du? nej, men grät innan jag fick eda'n :P
Tog du nått smärtstillande? epidural.
Blev du sydd? Ja.
Dragen med sugklocka? Näpp
Hur många var inne i förlossningsrummet? jag jesper och en som förlöste mig och en barnmorska
Hade du någon nära med dig? Jesper
Hur stor var bebisen? 3460g 51 lång
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick den heta? Theo peter björkenfalk
Hur ser du på förlossningen idag? långtråkig
Var allting värt det? Absolut!

Jag utmanar såklart alla mammor!


Aj mina händer!

kan börja med att idag är de ju inte min tur dag iaf!
jag stog och diska idag då tappar jag glaset så mina händer e helt sönderskurna
sen gick jag jesper o Theo på en promenad till banken tror ni inte att en gubbe slänger
upp dörren i ryggen på mig? sen fick jag mens oxå kul kul...
vad kommer hända mer?

ikväll blir de träning iaf måste hinna få lite magrutor till i sommar (;
haha men de tror jag inte jag hinner men ändå!

på torsdag blir de bvc sen i helgen blir de åka in till stan och shoppa och storhandla.

<3sitta

Nu ska jag fortsätta med disken puss


hemma igen

Nu i helgen så va jag,jesper och Theo hos jespers pappa och hälsa på, va hur mysigt som hälst!
på fredagen så tog vi de lugt bara på lördagen blev de att gå ut och käka även med några vänner
till Jespers pappa, Theo fick träffa en lite bebis som heter melissa, han tyckte de va jätte roligt och "prata" och
vifta med armarna super sött!

Ska fixa in lite bilder på datan nu medans Theo sover (;

Puss

RSS 2.0