Gott nytt år (:

Desiderata

Vandra lugnt i brådskan och larmet — minns vilken frid det kan finnas i tystnaden.

Lev i sämja med andra människor, så långt det är möjligt, utan att förneka dig själv. Hävda din sanning lugnt och högt; lyssna också till vad andra säger, även dårar och ignoranter har sin berättelse. Undvik bullersamma och stridslystna människor, för sådana är en plåga för sinnet.

Om du jämför dig med andra, kan du bli bitter eller inbilsk, ty det kommer alltid att finnas någon som är bättre eller sämre än du. Gläds åt det du uppnått och de planer du gör upp. Gör det du gör med hjärtat, hur oansenligt ditt arbete än är. När lyckan skiftar är det ett beständigt värde.

Var försiktigt i dina företag, ty världen är full av svek. Men låt inte detta skymma den sanna dygden, många strävar efter höga ideal och livet är fullt av hjältemod. Var dig själv och trotsa framför allt inte känslan: var inte cynisk inför kärleken, ty i jämförelse med all strävhet, kyla och alla besvikelser är hon evig som gräset.

Mottag sorglöst vad åldern bär med sig, uppge utan bitterhet ungdomens attribut. Utveckla din själsstyrka, så den kan bli ditt värn vid en plötslig olycka. Men plågas inte av fantasifoster. Mycken ängslan föds ur ensamhet och leda.

Behåll en sund disciplin men var mild mot dig själv. Du är ett barn av världsalltet, liksom stjärnorna och träden har du rätt att vara här. Oavsett om det står klart för dig eller ej, betvivla ej att världsalltet är sådant som det borde vara.

Förbli således i fred med Gud, vad du än tror om hans existens, vad du än upptas av och vad du än åstundar. I gatularmet, i livets förvirring, förbli i fred med dig själv.

Med all sin förljugenhet, sin möda och sina skingrade drömmar är denna värld alltjämt härlig. Var aktsam, försök vara lycklig.


J'vla sj, vinter kommer VARJE år!

I Fredags åkte jag och Theo till Eskilstuna för att möta upp Johanna för vi skulle ta tåget tillsamman till
Södertälje.. självklart e min buss först försenad i 10 minuter ungerför ( inte så jätte farligt )
Sen när vi står och väntar på tåget blir de försenat i 30 min men sen så blev de inställt så skulle
vi vänta på ersättnings bussar men dom kom inte så då fick vi springa fram o tillbaka mellan tågstationen och
busshålssplatsen, De va inte alls roligt men till slut kom ett tåg halv 4 .. tåget skulle ha gått 14.14, suck.
När vi kom fram åt vi middag och sen natta jag Theo och jag o johanna kolla på Bröderna karlsson..
Den va ok jag e inte så jätte förtjust i svenska filmer så för min smak så va de iaf ngt att se (;
'
Och på lördagen kom pappa och hämta oss så åkte vi till mummi ( farmor ) och hälsade på
hon va så stolt att theo vågade sitta i hennes knä hehe!..
han fick några burkar mat,pip mugg,haklapp och en bok med sig hem (:
Välbehövligt, då slipper jag lägga pengar på de denna månad..

Idag ska vi nog träffa Johanna och Vincet de va väldigt länge sen..
typ 2 veckor?

Börjar starkt funderna på att flytta tillbaka till södertälje oxå..
De e väl 100% säkert att vi flyttar ditåt så snart som möjligt..
Hoppas de blir till sommarn iaf
neh nu ska jag njuta av mitt B-kaffe höhö . hej!

<3

Theo somna som en stock efter en jobbig dag!
ps. denna säng e inte bra att sova i! jag vakna med värdens nackspärr! ajajajajaj

Du är bäst

Jag är så glad  att jag har den bästa lilla människan i världen som
får mig att orka, som får mig på bättre tankar, som får mig att le när jag bara vill
falla ner i gråt..
Jag älskar dig min son...

<3

Länge sen!

Veckan som gått har Vi haft kalas för Theo.. Gah äntligen över haha! fast snart e de jul så då börjar allt om igen fast då e vi ju iaf inte hemma och då blir de inte en massa disk!
Theo har fått massa fina saker..
Och jag har haft massa olika sjukdommar hela helgen + mån och tisdag mugsjuk migrän förkyld ont i magen jaa...

Idag va pappa här och hälsa på när han ändå hade haft ett möte idag i flen så kom han på en kopp kaffe
och prata lite.. Skönt att få lite besök ibland ändå så man har något att göra på dagarna, jag har något
fruktansvärt tråkigt nu, bläh!

Nu ska jag försöka att hitta på något att äta e mycke mycke hungrig!



Theo öppnar paket (;

SJUK!

Jäkla skit, i i fredags drabbades jag av spy sjukan, på lördag migrän och jätte ont i magen, idag genomförkyld..
vad händer lixom? varför får jag aldrig vara frisk för?? blääääh..
Men jag hade kalas för theo i går iaf och Theo fick en typ en gunghäst fast lite som en stol..
idag kommer min mamma och mormor och grattar Theo och i morgon kommer Theos farmor och grattar han.. Och i morgon blir han 1.. :)  neh nu ska jag lägga mig på soffan igen.. ser ju inte vad jag skriver när min ögon rinner xD

nu har jag fått skriva av mig, skönt!

Åh, ibland vill jag bara gräva ner mig, skrika så högt jag kan..
De  är jobbigt att  försöka vara perfekt, framförallt när de inte går..
Varför finns de ens något som heter "perfekt mamma" ?!
Helt onödigt för de finns ingen som e  de.. eller jo alla e perfekta,..
Fattar inte  varför jag ens ska bry mig, nu e de slut tänkt på de iaf!

Och så vill jag att de ska va slut tänkt på allt som e "ung mamma" för de kan ju alla
vara har jag kommit fram till, eller hur? har de verkligen med ålder att göra eller e de inte
personlighet? en 40 åring kan ju vara ung mamma på ett sätt och en 17 på ett ? right?

nu har jag fått skriva av mig, skönt!

wihoo

Blev igen tandläkare, jag boka om den efter som att de va 23   grader kallt så jag hade inte någon
som helst  lust att gå ut då..
Men sprutan fick Theo idag iaf, Och han mår inte alls bra i dag.. Han somna kl 12:00 Och sov till 14:30
Och då va han jätte trött och hade jätte ont i benen ( efter som att dom tar sprutorna i låren )
han kunde inte ens sitta! stackaren mitt hjärta gick i tusen bitar när jag såg i hans ögon att han verkligen ville
springa iväg och leka..
Men 1½ bra nyheter i dag iaf, Theo har fått dagis plats, den 11 Januari börjar han inskolningen,
så då kanske jag kan börja plugga snart (:
Och sen har jag äntligen fått tid till operation, men jag fick för mycke tänke tid så jag vågar inte
opereras längre.. så den blir att avboka *suck*..


I morgon blir de öppna förskolan, sista gången vi går med Vincent och Johanna.. Vincent börjar på dagis på
måndag. konstigt de känns nu när alla börja på dagis och jobba, de börjar bli ensamt hehe..
Och Theo blir  ett på måndag.. Naw vad  tiden har gått fort! nu blir han stor..
Okey, ne nu ska jag surfa vidare (;

Tävlar

Jag e med och tävlar på http://www.minbebis.com/erbjudanden

Man kan kan vinna olika grejer! själv tävlar jag om en wake-up light! (:


RSS 2.0